سونیا سونیا ، تا این لحظه: 14 سال و 29 روز سن داره

همه زندگی من سونیا

و اما 87 ماهگی

1396/4/10 15:20
581 بازدید
اشتراک گذاری

ﺁﺳــﻤــﺎﻥ ﺭﺍ ﻣـــــﺮﺧــﺺ ﻣﯽ ﮐـﻨـﻢ
ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﻫــــــــــــﻭﺍ ﻫﻢ ﻧــﯿﺎﺯﯼ ﻧﺪﺍﺭﻡ
ﺗـــــــــــــــﻮ ﺧــــﻮﺩت ﺭﺍ ﻣﺜـــﻞ ﺁﺳـﻤـــﺎﻥ،
ﻣﺜـــﻞ ﻫــــﻮﺍ، ﻣﺜـــﻞ ﻧـــــﻮﺭ ﭘﻬﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯼ ﺭﻭﯼ ﻫﻤﻪ ﻟــﺤــﻈﻪ ﻫﺎﯾﻢ…

سلام بر سونیای نازنینم 

دخترکم شما شدی هشتاد و هفت ماهه و چقدر زود این قدر بزرگ شدی و قد کشیدی انگار همین دیروز بودکه فسقلی بودی هنوز نمیتونستی درست راه بری و حرف بزنی ولی به چه سرعتی شدی یک دختر خانم حسابی که برای خودت حرف داری برای زدن یادش بخیر که تابستون گذشته دائم بهت میگفتم سونیا این همه کتاب داستان داری بخون بگذار روخوانیت خوب بشه و شما هربار با کلی غرو لند و اخم و تخم نصفه و نیمه یک کتاب داستان رو میخوندی و البته که هزارتا سوال میکردی و میخوندی و امسال خیلی راحت  بیش از نود دصد کتابهایی رو که برات از کتابخونه میارم بدونه حتی یک پرسش وابهام از من میخونی و بعضی موقع ها کلی ذوق میکنی و با شوق فراوان میگی مامان یاد ته بلد نبودم کتاب بخونم هی به من میگفتی هرچی بیشتر بخونی زود تر راه می افتی و کلمات بیشتری رو یاد میگیری و روخوانیت خوب میشه حالا ببین خیلی راحت خودم همه رو میخونم .آفرین و هزار آفرین به دخترک گل من که انقدر به کتاب و مطالعه علاقه دار و خدا رو شکر که روخوانیت عالی شده و دیگه نیازی به کمک کسی نداری برای کتاب خوندن مگر در اندک موقعی که کلماتی ثقیل و نا آشنا در متن کتابی باشه و بپرسی . همه تبلیغات نوشتاری تلوزیون و زیرنویس ها رو میخونی و بیرون از خونه هم که میریم تمام تابلوها و تبلیغات ها رو سعی میکنی بخونی و تقریبا نمگیذاری هیچ موردی از دستت در بره .گاهی اوقات که من توی تلگرامم میای کنار من میشینی و تند و تند همراه من پستای تلگرام رو میخونی منم اینطور مواقع سعی میکنم کاانالهایی رو باز کنم که به دردت بخوره و یک بار علمی برات داشته باشه یا سرگرمی هرچند سرک کشیدن توی گوشی دیگران کار خوبی نیست اما خوب اشتراکی استفاده کردنم کار بدی نیست البته اگر اون مطالب برای سن شما هم مفید باشه . از وقتی که تعطیل شدی چهل روزی میگذره و این چند روز رو فقط بازی کردی و بس اما اصلا سیر بازی نمیشی و تا کوچکترین کاری رو من ازت بخوام انجام بدی صدات درمیاد که چرا همه کارها رو به من میگی و تا جایی که بشه هیچ کمکی به من نمیکنی .حتی توی آوردن وسایل سفره و جمع کردنش ازت کمک میخوام  ولی اکثر مواقع به یک بهانه ای از زیر کار در میری و کمک نمیکنی . در کل هیچ علاقه ای به نظم و مقررات و تمیزی نداری . هیچی چیزی رو سر جاش نمیگذاری . هیچ وقت اسباب بازیات رو بعد از بازی جمع نمیکنی در کل خیلی شلخته و اهل بریز و بپاشی و از جمع کردن و مرتب کردن به شدت بیزار  و به همین دلیل خونه ما همیشه خدا بی شباهت به بازار شام نیست و تمام زحمات مداوم من برای منظم و مرتب نگه داشتن خونه بیهوده است و طول عمر تمیز و مرتب بودن فقط در حد چند دقیقه است و شما به سرعت برق و باد در عرض چند دقیقه و گاه ثانیه همه چی رو بهم میرزی و انگیزه من از مرتب و منظم کردن رو هم زیر سوال میبری .و وای چقدر من خوشحالم که تابستونه و فقط حرص و جوش بریز و بپاش کردنت رو میخورم و مشکلی بابت درس و مدرسه در کار نیست و شبها تا ساعت یک و دو نمیخوام بهت بگم بنویس . نصف شب شد درست رو تموم کن  وقت خوابه آخ که فکر کردن بهش هم عذاب آور وقتی فکر میکنم دوباره تابستون تموم میشه روز از نو روزی از نو مغزم سوت میکشه وحالم بد میشه و به خودم امیدواری میدم که انشالله امسال درست میشه ولی باز خودم به خودم میگم کسی که سه سال با این روش پیشرفته دیگه درست بشو نیست و تا دوازده سال من باید حرص بخورم سر درس و مشق و تکلیفش . به هر حال امید به خدا .امروز خیلی دلم پر بود .گفتم بگذار یک مقدار برات بنویسم فقط تبریک 78 ماهگی نباشه کمی هم درد  دل باشه برای سونیا خانم .خوب حالا یک کمی برات حرف زدم  78 ماهگیت مبارک دختر نازنینم وتا بعد خدا نگهدار.بای بای

1396/4/9

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ساعت نیک
13 تیر 96 7:08
ما به شما کمک می کنیم تا وقت شناسی را از سنین کم به فرزندان خود بیاموزید