سونیا سونیا ، تا این لحظه: 14 سال و 1 روز سن داره

همه زندگی من سونیا

باز آمد بوی ماه مهر

1397/7/1 16:44
877 بازدید
اشتراک گذاری
مادر که می شوی تمام زندگیت می شود دعا و التماس و خواهش از خدا

 برای عاقبت به خیر شدن فرزندت...
 
مادر که می شوی بهترین هدیه برایت میشود سلامتی جسم و روح بچه ات.

مادر که می شوی بیشتر فکر می کنی به مادرت، مادربزرگت،مادر مادربزرگت

 و اینکه آنها چه سختی ها کشیده اند و چه آرزوهایی داشته اند…

مادر که می شوی غم و اندوه و شادی ات هم، رنگ دیگری می گیرد

 و همه اینها گره میخورد به حال فرزندت.

مادر که می شوی کوه های تمام عالم بر سرت خراب میشود،

 وقتی به اندازه نیش سوزنی در پای فرزندت می رود.

مادر که می شوی صبور میشوی و باحوصله،

 انگار نه انگار که تا همین دیروز بی حوصله ترین آدم روی زمین بودی...

مادر که می شوی خوابت هم با خواب فرزندت تنظیم می شود،

 انگار نه انگار که تا دیروز خوابت از خواب زمستانی خرس ها هم سنگین تر بود.

مادر که می شوی ذوق زده ترین انسان دنیا میشوی با هر کار عادی فرزندت.

مادر که می شوی دل نگران تمام مادرهای زجر کشیده دنیا می شوی،

 و غبطه میخوری به آنها که فرزندشان را در راه خدا دادند...

مادر که می شوی نگاهت هم مادرانه می شود،

 عمیق و دقیق و عاشق و اشکبار...

و مادر که می شوی دلت تنگ میشود برای مادرت

و روزهایی که یادت نمی آید در دلش چه ها گذشته...
 
دخترک مامان سلام و هزاران سلام به روی ماهت عزیز دلم با اومدن اول مهر انگار امروز متوجه شدم که چقدر بزرگتر شدی و خانم . واما امروز یک سال تحصیلی دیگه رو شروع کردی و به همین زودی اون دختر کوچولوی من که فقط اندازه قدش 50سانت بود حالا با قد یک مترو سی سانت داره میره کلاس سوم دبستان حالا اون فسقلی برای خودش خانمی شده مستقل و تمام عیار که از پس خیلی از کارهاش خودش برمیاد مثلا خودش میره مدرسه و برمیگرده حتی خودش میتونه بره خونه عزیزجونش و برگرده خونه. هرچند که تا بیایی و برسی به خونه در عرض همون یک ربع ده دقیقه من دلم هزار راه میره و میمیرم و زنده میشم اما باور کنم یا نکنم دیگه اون نی نی کوچولوی هشت سال قبل نیستی و برای خودت یک تکه خانم شدی که خیلی از کارهاش رو خودش انجام میده .البته امروز روز اول مدرسه بود و من تا مدرسه و زمان رفتن به کلاست همراهیت کردم و ظهرم برای اینکه مسیر دقیق رفت و برگشتت رو به سرویس بگم باز اومدم مدرسه اما از فردا خودت میری مدرسه و میای. امروز صبح من همرات اومدم مدرسه تا زمانی که تقسیم بندی کلاستون انجام شد و معلم امسالتون رو دیدم امسال معلمتون خانم مریم عزیزی هست یک کم مسن هست و در عوض با تجربه اما فکر میکنم همه ازش حساب میبرند چون خیلی با جذبه هستند ایشون، وقتی اومدم مدرسه که با سرویستون صحبت کنم ازت پرسیدم معلم تون چطور بود گفتی مامان یک جمع و تفریق ریاضی بهمون داد و گفت حل کنید و گفت وای به حال کسی که بلد نباشه حلش کنه مامان فکر کنم خوش اخلاق نیست. دوستتم گفت کسی جرات نداره سر کلاس ازجاش بلند بشه اگر کسی بلند بشه ازجاش از کلاس بیرونش میکنه .واینم دوستت اضافه کرد سال بالایی ها میگند وقتی املا میگه باید همه رو درست بنویسید اگر غلط بنویسید دعوا میکنه باهاتون اصلا خانم عزیزی خوش اخلاق نیست .البته من امسال اصلا تصمیم ندارم توی کار مدرسه دخالت کنم و میزارم توی کلاس خانم عزیزی بمونی .چون معلم سال قبلتون اصلا سختگیری نمیکرد و شما نود درصد تکالیفت رو انجام نمیدادی و البته معلمت همیشه ازت راضی بود ومیگفت که همه چیت خوبه .فکر میکنم توی این سن یک معلم سخت گیر بد نباشه چون باید  احترام گذاشتن به قواعد و قوانین رو یاد بگیری و این سن سن خوبی هست که یک کم باهات سخت برخورد بشه و تا چند سال دیگه یک دختر نازپرورده لوس نباشی که نشه بهت گفت بالای چشمت ابرو هست. فکر میکنم خوبه که کمی سختگیری نسبت بهت روا داشته بشه هرچند من خودم سخت گیر نیستم ولی از کسانی که جذبه دارند خوشم میاد و خوبه الان که من سخت گیری ندارم توی مدرسه یک کم سخت گیری باشه تا شما از الان یاد بگیری گاهی حرفی رو گوش کنی که دوستش نداری (البته اون حرف صحیح باشه)خلاصه اینکه امسال از جابه جایی کلاس خبری نسیت و شما باید باهاش کنار بیایی خوب دخترکم زیاد سرت رو درد نیارم فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس رو بهت تبریک میگم انشالله که موفق و موید باشی.
1397/7/1
پسندها (6)

نظرات (8)

مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
1 مهر 97 16:57
انشالله که سال تحصیلی خوبی داشته باشی خانوم کوچولو. گل
❤مامان سونیا❤
پاسخ
خیلی ممنونم خاله جون
مامان صدرامامان صدرا
1 مهر 97 19:24
موفق باشی خانوم خوشگله❤
❤مامان سونیا❤
پاسخ
خیلی ممنونم خاله جون لطف دارید شما
مامانمامان
1 مهر 97 21:49
موفق باشی
❤مامان سونیا❤
پاسخ
خیلی ممنون خاله مهربون
مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
3 مهر 97 5:35
به نظر منم کمی سخت گیری لازمه تا بچه ها یاد بگیرن هر چیزی واسه خودش قانونی داره. چشمک
❤مامان سونیا❤
پاسخ
من با شما کاملا موافقم چون اکثر تربیتهای الان سبک سهل انگارانه و دوردانه پروری هست حداقل بچه ها توی مدرسه کمی با قوانین و مقررات آشنا بشند هم برای خودشون مفید هم خانواده اشون
 مامانی نازگلا مامانی نازگلا
10 مهر 97 9:01
سلااااااااااااااااااااااااااااااااام دوست خوب و قدیمی منمحبتبوسسلااااااااااااااااام سونیای عزیزمبوسمحبتآخ خاله آیسانی به قربونتون...من چقد دلم براتون تنگیده بودگریهوالا این قیل و گرفتاریا حواس آدمو که سرجاش نمیزاره بمونه که...اما من حواسم به پرده برداری از عکس سونیا جونم بودااااازبانچشمکای جان دلللللم هزار هزار ماشالله چه خانم خوشگله ایمحبتخدا حفظش کنه
 مامانی نازگلا مامانی نازگلا
10 مهر 97 9:17
کلاس سوم و درس و مدرسه هم مبارک سونیای عزیزم..انشالله خانم عزیزی عزیز هم امسال با سخت گیریا و مهربونیای ذاتی یه خانم معلم خوب بتونه پایتو برا کلاس چهارم قوی کنهمحبتانشالله موفق باشی خوشگل خانم میبوسمتبوسمامانی جون بیا خصوصی لطفاآرام​​​​​​​واااای چرا خصوصی نمیادسوالخطا
هیجان
11 مهر 97 11:32
خدا پشت و پناهش
بهترینها براش اتفاق بیافته امسال
روی ماهش و میبوسم
​​​​​
​​​​
❤مامان سونیا❤
پاسخ
خیلی ممنونم خاله جون همچنین پریای عزیز انشالله همیشه موفق و موید باشه
خاله ی مهربونخاله ی مهربون
11 اردیبهشت 98 11:44
🌹