سونیا سونیا ، تا این لحظه: 14 سال و 22 روز سن داره

همه زندگی من سونیا

زیبا ترین واژه زندگی

1393/1/30 18:51
1,078 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

مادر


 

آسمان را گفتم می توانی آيا               
    بهر يک لحظهء خيلی کوتاه
    روح مادر گردی          
    صاحب رفعت ديگر گردی                                 
    گفت نی نی هرگز
    من برای اين کار                       
    کهکشان کم دارم
    نوريان کم دارم
    مه وخورشيد به پهنای زمان کم دارم                    
    ***

    خاک را پرسيدم
    می توانی آيا                                          
    دل مادر گردی            
    آسمانی شوی وخرمن اخترگردی
    گفت نی نی هرگز
    من برای اين کار                                           
    بوستان کم دارم
    در دلم گنج نهان کم دارم
    ***


   

                               اين جهان را گفتم                                  
    هستی کون ومکان را گفتم
    می توانی آيا
    لفظ مادر گردی
    همهء رفعت را                                                      
    همهء عزت را
    همهء شوکت را
    بهر يک ثانيه بستر گردی                        
    گفت نی نی هرگز
    من برای اين کار
    آسمان کم دارم                     
    اختران کم دارم
    رفعت وشوکت وشان کم دارم
    عزت ونام ونشان کم دارم                                  
    ***


    آنجهان راگفتم
    می توانی آيا                  
    لحظه يی دامن مادر باشی
    مهد رحمت شوی وسخت معطر باشی
    گفت نی نی هرگز
    من برای اين کار                                                    
    باغ رنگين جنان کم دارم
    آنچه در سينهء مادر بود آن کم دارم
    ***


    روی کردم با بحر                                   
    گفتم اورا آيا
    می شود اينکه به يک لحظهء خيلی کوتاه
    پای تا سر همه مادر گردی
    عشق را موج شوی                                  
    مهر را مهر درخشان شده در اوج شوی
    گفت نی نی هرگز
    من برای اين کار                        
    بيکران بودن را
    بيکران کم دارم
    ناقص ومحدودم                                          
    بهر اين کار بزرگ
    قطره يی بيش نيم
    طاقت وتاب وتوان کم دارم              
    ***


    صبحدم را گفتم
    می توانی آيا                                   
    لب مادر گردی
    عسل وقند بريزد از تو
    لحظهء حرف زدن
    جان شوی عشق شوی مهر شوی زرگردی
    گفت نی نی هرگز
    گل لبخند که رويد زلبان مادر
    به بهار دگری نتوان يافت                    
    دربهشت دگری نتوان جست
    من ازان آب حيات
    من ازان لذت جان                                                
    که بود خندهء اوچشمهء آن
    من ازان محرومم
    خندهء من خاليست                               
    زان سپيده که دمد از افق خندهء او
    خندهء او روح است
    خندهء او جان است
    جان روزم من اگر,لذت جان کم دارم
    روح نورم من اگر, روح وروان کم دارم              
    ***


    کردم از علم سوال
    می توانی آيا                                       
    معنی مادر را
    بهر من شرح دهی
    گفت نی نی هرگز                        
    من برای اين کار
    منطق وفلسفه وعقل وزبان کم دارم
    قدرت شرح وبيان کم دارم
    ***


    درپی عشق شدم               
    تا درآئينهء او چهرهء مادر بينم
    ديدم او مادر بود
    ديدم او در دل عطر                                   
    ديدم او در تن گل
    ديدم اودر دم جانپرور مشکين نسيم
    ديدم او درپرش نبض سحر
    ديدم او درتپش قلب چمن
    ديدم او لحظهء روئيدن باغ                  
    از دل سبزترين فصل بهار
    لحظهء پر زدن پروانه
    در چمنزار دل انگيزترين زيبايی                      
    بلکه او درهمهء زيبايی
    بلکه او درهمهء عالم خوبی, همهء رعنايی
    همه جا پيدا بود
    همه جا پيدا بود


پ.ن

شعر از نرگس دریاباری


 تقدیم به مرحوم مغفور مادرم 


من شب فاصله ام 

تو کجایی مادر

من لب حوصله ام

تو کجایی مادر

من به عادت بیمار

توکجایی مادر

من ز دنیا بیزار

توکجایی مادر

من به نفرین زمان

توکجایی مادر

من در آغاز خزان

توکجایی مادر

من به ماندن گریان

توکجایی مادر

من  به رفتن خندان

توکجایی مادر

من به دل غم دارم

توکجایی مادر

من تورا کم دارم

توکجایی مادر

پسندها (1)

نظرات (27)

مامان مهدیه
30 فروردین 93 19:46
سلام عزیزم دوقلوهای من ساراوثنا زنگیان تو جشنواره نوروزی شرکت کردن ممنون میشم به وبلاگ ما بیاین و بهشون رای و امتیاز5 رو بدین
❤مامان سونیا❤
پاسخ
عزیزم رفتم و بهشون امتیاز 5 رو دادم
مامان پریسا
31 فروردین 93 0:45
سلام دوست عزیزم. روز مادر بر شما مبارک. http://www.niniweblog.com/upl/parisajoon/13977117345.jpg
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم مامانی مهربون بر شما هم مبارک باشه
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 9:39
سلام گلم،ممنون چه حرفیه اتفاقا جزو بهترین و بیادماندنی ترین دوستای وبی و دلیمون هستین،حالا که انرژی گرفتی ،دختر خوب و با نشاطیم میشیااا باشهههههههه؟؟؟
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ای به چشم بانوی م انشالله که دختر خوب و سر به راهی بشم اگر این روزگار بگذاره
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 9:39
شعرها خیلی زیبا و دلچسب بودن ممنوووون
❤مامان سونیا❤
پاسخ
زیبا اون حس قشنگت بود موقع خوندن شعرها انشالله که لذت برده باشی مادر مهربون و بانوی عزیز
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 9:40
شاعرشون نرگس خانومدریاباری هم دستشون درد نکنه
❤مامان سونیا❤
پاسخ
من که خیلی از شعرش خوشم اومد گفتم بگذارم توی وبم شاید مادر های عزیز نی نی وبلاگی بخونند و از خوندنش لذت ببرند
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 9:41
ادامه مطلبت اشکمو درآوردددددددد..............
❤مامان سونیا❤
پاسخ
تقدیم به همه مادرهای زیر خاک خفته که عمرشون به دنیا باقی نبود و ما فرزندانشون رو از نعمت وجودشون محروم کردند .
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 9:42
روح همه مادران،مخصوصا مادر محترم شما و بنده حقیر هم قرین آمرزش رحمت و مغفرت،دوست خوبم
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم گلم روح مادر عزیز شما هم شاد و قرین رحمت الهی
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 9:43
الهم صل علی محمد و آل محمد...روحش شاد
❤مامان سونیا❤
پاسخ
روح همه رفتگان از جمله عزیزان شما هم شاد
آیسان مامان ماهان
31 فروردین 93 9:43
روز خودتم مبارک عزیز دلم
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم گلم این روز عزیز بر شما هم مبارک باشه
مامان امیرمحمد
31 فروردین 93 12:26
زنان قبل از مادر شدن، «پری»اند، اما بعد از مادر شدن تبدیل به «فرشته» می‌شوند... فرشتهٔ زمینی روزت مبارک
❤مامان سونیا❤
پاسخ
بر شما هم مبارک
مامان آرشيدا قند عسل
31 فروردین 93 14:32
ای زن، ای الطاف دستِ حضرتِ پروردگار ای تو بهتر از همه هستی، به صد ره آشکار خنده ات چون روشنایِ صبحِ هستی، پر ضیا خنده ات چون دامنِ عرش خدا، مهدِ صفا روزت مبارک
❤مامان سونیا❤
پاسخ
بر شما هم مبارک
مامان آوا
31 فروردین 93 15:11
سلام خانمی روزت مبارک
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم بر شما هم مبارک
mamanebaran
31 فروردین 93 16:35
خداوندا زیباترین لحظه ها را نصیب مادرم کن که زیباترین لحظه هایش را به خاطر من از دست داده است . . . روزت مبارک
❤مامان سونیا❤
پاسخ
روز شما هم مبارک بانو
بهار
31 فروردین 93 17:28
سلام تقویم سفارشی سال 93 با عکس کوچولوتون. و تقویم فانتزی رایگان با امکان قرار دادن عکس کوچولوتون!
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم اگر خواستم مزاحمتون میشم
مامان فتانه
1 اردیبهشت 93 0:31
مادر نمــای قــدرت دنیـــای خلقـــت است مادر به مـا ز ایــزد یکتــا فضیـــلت است فـردوس را بــــه زیر قدمهـــاش مانده رب کـو را مقــام، بعــد خـــدا در عبـادت است روزت مبارک بانو
❤مامان سونیا❤
پاسخ
بر شما هم مبارک باشه
مامان آرتین
1 اردیبهشت 93 1:14
سلام عزیزم.روز شما هم مبارک. خدا مادرتونو رحمت کنه و روحش شاد.
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم عزیزم روز مادر بر شما هم مبارک باشه
مرجان مامان آران و باران
1 اردیبهشت 93 1:52
اول سال نو با تاخییر مبارک و روز مادرم مبارک دوستممممم
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم همچنین بر شما هم مبارک
مادر آیاتای
1 اردیبهشت 93 10:06
سلااااام به مامان سونیا جون مهربون و با معرفت. ازینکه نظر نذاشتم این مدت توی وبلاگتوئن عذرخواهی منو بپذیرید. کلا توی نظر گذاشتن تنبلم، دروغ چرا بگم. روزتون مبارک باشه. براتون بهترین لحظه های مادری رو از خدای مهربون میخوام. تولد سونیا جون هم با تاخیر مبارک. امیدوارم در کنار هم با آرامش و خوشی زندگی کنید و خدا برای هم نگهتون داره..
❤مامان سونیا❤
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم این حرفها چیه من خودمم زیاد نظر نمیگذارم ولی مناسبتها رو سعی میکنم هر طور شده به دوستان تبریک بگم خیلی ممنونم از تبریکات زیبا و آرزوهای قشنگتون
مامان تارا و باربد
1 اردیبهشت 93 11:01
سلام عزیزم روزت مبارک باشه امیدوارم سالهای سال سایه گرمت بر سر عزیزانت باشه
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم شما هم همینطور بانو
منصوره مامان زهره
1 اردیبهشت 93 11:38
روز زن، روز نور گرفتن از درخشان ترین خورشید هدایت روز آموختن باغبانی گل های خوشبوی یاس و نرگس بر همه رهروان جاده سعادت مبارک باد . . .
❤مامان سونیا❤
پاسخ
بر شما هم مبارک باشه
دلمشغولی های یک مامان(آفتاب)
1 اردیبهشت 93 11:48
سلام عزیزم تشکراز تبریکت روز مادر و روز زن بر شما مادر نازنین هم مبارک
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم بر شما هم مبارک باشه بانو
مامان یاسمن و محمد پارسا
1 اردیبهشت 93 12:31
خوش آهنگ ترین نغمه های هستی،نثار قلب صبور و مهربانت،روز به اوج نشستنت و میلاد بانوی عالم مبااااااااااارک
❤مامان سونیا❤
پاسخ
بر شما هم مبارک بانو
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
1 اردیبهشت 93 14:01
http://upload7.ir/imgs/2014-04/92357948092602834621.jpg روزتون مبارک...
❤مامان سونیا❤
پاسخ
ممنونم گلم روز شما هم مبارک
*یاسمین*
1 اردیبهشت 93 15:01
روزت مبارک ای گل زیبای خلقت
❤مامان سونیا❤
پاسخ
بر شما هم مبارک عزیزم
آرشیدا
2 اردیبهشت 93 20:06
پست زیبایی بود
نى نى عسلك
2 اردیبهشت 93 20:55
چقدر مطالب زيبايي نوشتيد!
مامان محمد و ساقی
2 اردیبهشت 93 21:06
سلام عزیزم روزتون مبارکایشالله همیشه سلامت باشی در کنار سونیای خوشگل و شیرین زبون