سونیا سونیا ، تا این لحظه: 14 سال و 1 روز سن داره

همه زندگی من سونیا

مادر ای پیغمبر زیبای عشق

1392/2/11 12:23
1,162 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

 

میلاد بزرگ زن عالم هستی بر تمامی فرشتگان زمینی مبارکباد.

تاج از فرق فلک برداشتن جاودان آن تاج بر سرداشتن

در بهشت آرزو ره یافتن هر نفس شهدی به ساغر داشتن

روز در انواع نعمت ها و ناز شب بتی چون ماه در بر داشتن

صبح از بام جهان چون آفتاب روی گیتی را منور داشتن

شامگه چون ماه رویا آفرین ناز بر افلاک اختر داشتن

چون صبا در مزرع سبز فلک بال در بال کبوتر داشتن

حشمت و جاه سلیمانی یافتن شوکت و فر سکندر داشتن

تا ابد در اوج قدرت زیستن ملک هستی را مسخر داشتن

برتو ارزانی که ما را خوش تر است لذت یک لحظه "مادر" داشتن

 

 

تا آمدم که ببینم چگونه است مادر

انگار که صدها سال ازکنارم رفته بود

تا آمدم به دستش دهم گلی برسم یادبود

گلچین روزگار باغ را به دستش سپرده بود

تاآمدم بخاطر یک عمر محبتش

پیشانیش ببوسم و نوازشش کنم

دست ستایشگر باد، شاخه های شکسته را

از درخت عمرش چیده بودو بر سر مزارش کشیده بود

تا آمدم باردیگر از لبخندش بگیرم درس

درس گذشت و شکست و مهربانی را

صد آه و صد افسوس که رسم روزگار

روح پاکش را زجانش ربوده بود

پایان هرخوشی غمی نهفته است

این گفته سالها بر دل من نشسته بود

 

بر مزار تو
مادر، می خواهم با اشک هایم، گلی بپرورم به رنگ خون دل و به قامت هزاران دریغ و آه، و روز مادر، بر مزارت گذارم. مادر، در این روز، آهم را بنگر و دریغم را شاهد باش. هنوز باور ندارم که تو رفته ای. هنوز دست احساس تو را حس می کنم. تو زنده ای!


 

به یاد می اورم لحظه های فراز را که 

صدای او اعتبارم میبخشید

ولحظه های نشیب را که اعتمادم

به یاد می اورم افرای افراشته ای را

به یاد می اورم مادرم را

دلم خیلی برا تنگ شده مامان

امسال به خوابم میای؟

روزت مبارک

روحت شاد

 

روز مادر شده به محضر تو
آمدم پا به پای این کلمات
هدیه ی من برای تو اشک است
هدیه ی من برای تو صلوات

 

 

 

 


 

شعر مادر (استاد شهريار)

آهسته باز از بغل پله‌ها گذشت
در فکر آش و سبزی بیمار خویش بود
اما گرفته دور و برش هاله‌ای سیاه
او مرده است و باز پرستار حال ماست
در زندگی ما همه جا وول می‌خورد
هر کنج خانه صحنه‌ای از داستان اوست
در ختم خویش هم به سر کار خویش بود
بیچاره مادرم
هر روز می‌گذشت از این زیر پله‌ها
آهسته تا بهم نزند خواب ما
امروز هم گذشت
در باز و بسته شد
با پشت خم از این بغل کوچه می‌رود
چادر نماز فلفلی انداخته به سر
کفش چروک خورده و جوراب وصله‌دار
او فکر بچه‌هاست
هر جا شده هویج هم امروز می‌خرد
بیچاره پیرزن همه برف است کوچه‌ها

کفگیر بی‌صدا
دارد برای ناخوش خود آش می‌پزد
او مرد ودر کنار پدر زیر خاک رفت
اقوامش آمدند پی سر سلامتی
یک ختم هم گرفته شد و پر بدک نبود
بسیار تسلیت که به ما عرضه داشتند
لطف شما زیاد
اما ندای قلب به گوشم همیشه گفت:
این حرفها برای تو مادر نمی‌شود.
پس این که بود؟
دیشب لحاف رد شده بر روی من کشید
لیوان آب از بغل من کنار زد،
در نصفه‌های شب.
یک خواب سهمناک و پریدم بحال تب
نزدیکهای صبح
او باز زیر پای من اینجا نشسته بود
آهسته با خدا،
راز و نیاز داشت
نه، او نمرده است.

او پنج سال کرد پرستاری مریض
در اشک و خون نشست و پسر را نجات داد
اما پسر چه کرد برای تو؟ هیچ، هیچ
تنها مریضخانه، به امید دیگران
یک روز هم خبر: که بیا او تمام کرد.
در راه قم به هر چه گذشتم عبوس بود
پیچید کوه و فحش به من داد و دور شد
صحرا همه خطوط کج و کوله و سیاه
طومار سرنوشت و خبرهای سهمگین
دریاچه هم به حال من از دور می‌گریست
تنها طواف دور ضریح و یکی نماز
یک اشک هم به سوره یاسین من چکید
مادر به خاک رفت.
...
این هم پسر، که بدرقه‌اش می‌کند به گور
یک قطره اشک مزد همه زجرهای او
اما خلاص می‌شود از سرنوشت من
مادر بخواب، خوش
منزل مبارکت.
آینده بود و قصه بی مادری من
نا گاه ضجه‌ای که به هم زد سکوت مرگ
من می‌دویدم از وسط قبرها برون
او بود و سر به ناله برآورده از مغاک
خود را به ضعف از پی من باز می‌کشید
دیوانه و رمیده، دویدم به ایستگاه
خود را بهم فشرده خزیدم میان جمع
ترسان ز پشت شیشه در آخرین نگاه
باز آن سفیدپوش و همان کوشش و تلاش
چشمان نیمه باز:
از من جدا مشو.
می‌آمدم و کله من گیج و منگ بود
انگار جیوه در دل من آب می‌کنند
پیچیده صحنه‌های زمین و زمان به هم
خاموش و خوفناک همه می‌گریختند
می‌گشت آسمان که بکوبد به مغز من
دنیا به پیش چشم گنهکار من سیاه
وز هر شکاف و رخنه ماشین غریو باد
یک ناله ضعیف هم از پی دوان دوان
می‌آمد و به مغز من آهسته می‌خلید:
تنها شدی پسر.
باز آمدم به خانه، چه حالی! نگفتنی
دیدم نشسته مثل همیشه کنار حوض
پیراهن پلید مرا باز شسته بود
انگار خنده کرد ولی دل‌شکسته بود:
بردی مرا به خاک سپردی و آمدی؟
تنها نمی‌گذارمت ای بینوا پسر
می‌خواستم به خنده درآیم به اشتباه
اما خیال بود ای وای مادرم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (57)

مامان علی خوشتیپ
11 اردیبهشت 92 8:42
در کنار نام پاک فاطمه جانماز عشق را وامیکنم دست حاجت را به عشق فاطمه رو به سوی نور بالا میکنم با قسم بر آبروی حضرتش آرزویت را تمنا میکنم روزت مبارک عزیزم
مامان نیروانا
11 اردیبهشت 92 8:56
روزت به بلندای آفتاب عزیزم! روح بلند مادرت شاد به داشتن چنین دختر گلی که خودِ ماهه! این گلها تقدیم به دل قشنگت، اشکت رو نبینم دوستم
مامان امیرمحمد
11 اردیبهشت 92 9:03
بهشت ها برای تو آفریده شده اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند سر از خاک بر می آورند . . . مامان جون مهربون روزت مبارک ... امیرمحمد و مامانی
مانی محیا
11 اردیبهشت 92 9:08
عزیزم بشما هم مبارک باشه...
مامان سيد محمد سپهر
11 اردیبهشت 92 9:48
سلام عزيزم خيلي سخته تحمل تنهايي ! خدا رحمتشون كنه....انشاء الله عروسي گل دختري...ممنون كه به من سر زدين....روزتون مبارك....روز گل دختري مبارك...به روزيم بيا هديه تاج سر را ببين..
منا مامان یسنا
11 اردیبهشت 92 9:56
تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش که مهریش تا ابد در دلم جای دارد تو بهترین گل ، میان شهر گلهایی تو رنک آفتابی ، شب که می رسد مسل ستاره گوییا مهتابی ، مادر خوبم روزت مبارک
مامان مهبد كوچولو
11 اردیبهشت 92 9:56
گرامیداشت روز مادر، گرامیداشت فرشته ای آسمانی است که خداوند به هر انسانی در روی زمین یکی از آنها را هدیه داده است، فقط و فقط یکی که هیچ جایگزینی ندارد. فرشته مهربان زندگی سونيا ، روزت مبارک.
مامان سيد محمد سپهر
11 اردیبهشت 92 10:18
عزيزم ...گاهي در برنامه سلام كوچولو ارتباط با شهرستان هم مي گرفتن...بذاربپرسم اگه اين ورسال هم اين كار را ادامه مي دن..حتما شماره اي ازت مي گيرم...خبرت مي كنم. ( خصوصي نوشتم) .
فلوریا مامان دیانا
11 اردیبهشت 92 10:35
خداوند از عشقش در قلب از مهرش در چشم و از لطفش در روح زن دمديد تا دنيا رو از عشق و مهر و لطافت پر كند زيبا ترين مخلوق خدا روزت مبارك
خواهر فرناز
11 اردیبهشت 92 11:04
روزتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ الهی سال های سال سایه تون بالای سر سونیاجون باشه
مامان امیرحسین
11 اردیبهشت 92 11:14
سلام خانومی روز شما هم مبارک. چه خانم گل نازی دارین خدا حفظش کنه به وبلاگ پسریم خوش اومدی من لینکتون کردم
مامان فهيمه
11 اردیبهشت 92 11:17
گلهاى بهشت سايه بانت¤ يك دسته ستاره ارمغانت ¤يك باغ پرازگلهاى نرگس تقديم به قلب مهربانت¤ روزت مبارک عزيزم روح مادر عزيزت قرين رحمت الهى
مامی وانیا
11 اردیبهشت 92 11:21
تبریک مرا هم بپذیر عزیزم روزت مبارک
مامان الينا
11 اردیبهشت 92 11:26
روزتون مبارك
مامان شیدا
11 اردیبهشت 92 11:57
طلایی ترین روزها ارزانی نگاه مهربانت وهزارگل مریم پیشکش قلب باصفایت روزت مبارک مامان مهربون
خاله رویا
11 اردیبهشت 92 11:58
منم این روز مقدس رو بهت تبریک میگم عزیزم
مریم بانو
11 اردیبهشت 92 11:58
روزتون مبارک مامان سونیای مهربون ممنون که بهم سر می زنید بوسسسسسس برای شما و سونیا
مامان سويل و اراز
11 اردیبهشت 92 12:48
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ________$$$$$$ _________________$$$$$$$$ ________________$$$$$$$$$$ _________________$$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$$$$___ ____________________$$$_$$$$$$_$$ __$$$___$$$ _________$$$_$$$$$_$$ _$$$$$_$$$$$_______$$$$$$_$$$$$ _$$$$$$$$$$$______$$$$$$$$$ ___$$$$$$$_______$$$$$$$$$$$ _____$$$$________$$$$$$$$$$$$ _______$__________$$$$$$$$$_$$$ ________$__________$$$$$$$$__$$$ _________$_________$$$$$$$____ $$ __________$_______$$$$$$$$_____$$ ___________$_____$$_$$$$$$_____$$ ____________$___$$__$$$$$$$___ $$ _____________$_$$___$$$$$$$$__$$ ______________$_____$$$$$$$$___ _______________$____$$$$$$$ ____________________$$$$$$ ____________________$$$$$ ____________________$$$$ ____________________$$$$ ____________________$$$$ ____________________$$$$ ____________________$$$$$ ____________________$$$$$$ ____________________$$$$$$$ ____________________$$$$$$$$ ____________________$$$$_$$$$ ____________________$$$$__$$$$ ____________________$$$$__ $$$$ ____________________$$$$___$$$$ __________________ $$$$$___$$$$$ _________________ $$$$$$___$$$$$$ ___________________$$$_____$$$_$ _________________$$$_$__$$$$__$ هر کس پیشانی مادر خویش را ببوسد، از آتش جهنم دور می ماند . . . عزيزم روزت مبارك
نارین
11 اردیبهشت 92 13:24
الهام مامان رامیلا
11 اردیبهشت 92 13:42
قدیم به آنی که بهشت زیر پایش که مهریش تا ابد در دلم جای دارد تو بهترین گل ، میان شهر گلهایی تو رنک آفتابی ، شب که می رسد مسل ستاره گوییا مهتابی ، مادر خوبم
عمه ي آتنا
11 اردیبهشت 92 13:46
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه "مادر است" زیباترین خطاب "مادر جان" است "مادر" واژه ایست سرشار از امید و عشق واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید روزت مبارک مادر . . .
مامان عبدالرحمن واویس
11 اردیبهشت 92 13:47
سلام عزیزم روز مادر برشماهم مبارک باشه خوشحال شدم بهمون سرزدین من بااجازتون لینکتون میکنم شماهم دوست داشتین لینکم کنید وخبرشوبهم بدین
مامان شايان
11 اردیبهشت 92 13:58
گرامیداشت روز مادر.. گرامیداشت فرشته ای آسمانی است که خداوند به هر انسانی در روی زمین یکی از آنها را هدیه داده است... فقط و فقط یکی که هیچ جایگزینی ندارد... فرشته مهربان، روزت مبارک
سپید مامان علی
11 اردیبهشت 92 14:08
کیست مادر؟ نقشه ایجاد ما کیست مادر؟ بانی بنیاد ما قلب او سرچشمه امید هاست سینه او مشرق خورشیدهاست دوست عزیزم روز مادر مبارک
مامان فافا
11 اردیبهشت 92 14:18
ای زن، ای الطاف دستِ حضرتِ پروردگار ای تو بهتر از همه هستی، به صد ره آشکار خنده ات چون روشنایِ صبحِ هستی، پر ضیا خنده ات چون دامنِ عرش خدا، مهدِ صفا روزت مبارک
سوری مامان زهره
11 اردیبهشت 92 14:28
حضرت فاطمه(سلام الله علیها): همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش ، چون بهشت زیر پاى مادران است ؛ و نتیجه آن نعمت هاى بهشتى خواهد بود. روز زن مبارک!
مامان زهرا
11 اردیبهشت 92 15:58
مرا گر دولت عالم ببخشند برابر با نگاه مادرم نیست سلام دوست عزیز اول یه دل سیر گریه کردم تا اشکام بهم اجازه تایپ کردن داد میفهممت اخه این دومین روز مادریه که طعم تلخ بی مادری رو چشیدم عزیزم خدا مادرتون و بیامرزه من دعا میکنم به خواب شما بیاد شما هم برای من دعا کنید شاید خدا دلش به رحم بیاد و حداقل این حسرت و از دلمون برداشت
مامان زهرا
11 اردیبهشت 92 16:15
عزیزم منم دلنوشته هامو برای مادرم تو ادامه مطلب تو پست من انقدر خوشبختم که خدا مرا مادر افرید نوشتم میدونم که درکم میکنی ازت ممنونم که بهم سر زدی خدا به دلت صبر بده
مامان آنی
11 اردیبهشت 92 16:29
دوست خوبم مامانی خوب ومهربون روزت مبارک
☆ یاسمین ☆
11 اردیبهشت 92 17:36
روزت مبارک مامانی عزیز
مامان آندیا
11 اردیبهشت 92 18:46
مادر" است زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه " زیباترین خطاب "مادر جان" است "مادر" واژه ایست سرشار از امید و عشق واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید روزت مبارک مادر . . .
محیامامان دینا
11 اردیبهشت 92 19:46
خوشبختی یعنی خداوند آنقدر عزیزت کند که وجودت آرامبخش دیگران باشد.و تو آنقدر خوشبختی که خدا ترا {مادر} آفرید. روزت مبارک مامان عزیز
مامان ضحی
11 اردیبهشت 92 19:48
سلام خانومی خدا مادرتونو رحمت کنه و ان شاالله همنشین حضرت زهرا بشن
مامان علي
11 اردیبهشت 92 20:22
مادر یعنی به تعداد همه روزهای گذشته تو، صبوری! مادر یعنی به تعداد همه روزهای اینده تو، دلواپسی! مادر یعنی به تعداد آرامش همه خوابهای کودکانه تو، بیداری! مادر یعنی بهانه بوسیدن خستگی دستهایی که عمری به پای بالیدن تو چروک شد! مادر یعنی بهانه در آغوش کشیدن زنی که نوازشگر همه سالهای دلتنگی تو بود! مادر یعنی باز هم بهانه مادر گرفتن… :: :: بعضی وقتا دروغ خوبه ! به مادر کم طاقت باید دروغ گفت : باید بهش بگی حالم خوبه غذا خوبه هوا خوبه دلمون خوشه وقتی مادر خوب باشه یعنی همه چیز خوبه … :: :: چه تاثیر دلنشینی دارد ” غصه نخور ، درست میشود ” گفتن های مادر ، اثرش را هزار قرص آرامبخش قوی ندارد
مامان علي
11 اردیبهشت 92 20:25
دوست عزيزم سلام . بهشت زير پاي مادران است .
مرجان مامان آران
11 اردیبهشت 92 23:01
خداوند از عشقش در قلب از مهرش در چشم و از لطفش در روح زن دمديد تا دنيا رو از عشق و مهر و لطافت پر كند زيبا ترين مخلوق خدا روزت مبارك
رادین جونی
12 اردیبهشت 92 1:22
سلام عزیزم روز شما هم مبارک ممنون از اینکه به ما سر زدید
مامان پارسا
12 اردیبهشت 92 2:56
سلام دوست گلم روزت مبارک
مامان عسل
12 اردیبهشت 92 7:39
عزیز دلم روح مادرت شاد گلم. روحش شاد و خدایش بیامرزد گل من. روزت مبارک گل من
مامان ماهان
12 اردیبهشت 92 10:52
سلام خيلي خوشحال شدم از آشناييتون و لذت بردم از وب بسياااااااار زيبايي كه داريد روز زن و روز مادر به شما عزيز دلم مبارك
مامان محمد و ساقی
12 اردیبهشت 92 14:59
سلام عزیزم روزت مبارک چه پست خوشگل و آرامی گذاشتی ایشالله همیشه سلامت باشی و سایتون بالا سر سونیا خانمی
الهه مامان یسنا
12 اردیبهشت 92 20:26
سلام عزیز دلم... روزت مبارک باشه و همیشه شاد باشی... مامان نمونه مهربون!! سونیا با داشتنت خیلی خیلی خوشبخته
مامان زهرا
12 اردیبهشت 92 23:35
سلام عزیزم ممنونم بهم سر زدی ب تبادل موافقم فقط لطفا با نام شیرین تر از عسل لینکم کن ممنونم منم شما رو میلینکم
رعنا (مامان سیما سادات)
13 اردیبهشت 92 7:22
سلام دوست عزیزم من هم روز زن و مادر رو بهتون تبریک میگم.اگه اشتباه نکنم مادر خودتون به رحمت خدا رفته.امیدوارم که روحشون شاد باشه.
مامان پریسا
13 اردیبهشت 92 17:31
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه "مادر" است زیباترین خطاب "مادر جان" است "مادر" واژه ایست سرشار از امید و عشق واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید روزت مبارک مادر . . .
مامان آبتین
13 اردیبهشت 92 19:19
اللهم صل علی محمد و آل محمد روح مادرتون شاد منم دلم پر از درد و چشمم پر از اشکه تازه 3 هفته است که پدرم رو از دست داده ام خداوند همه پدر ها و مادرها رو رحمت کنه آمین یا رب العالمین
مامان ماهان
13 اردیبهشت 92 20:23
سلام گلم با آغوش باز و جان دل لینکیییییییییییییییید...ممنون فردا نیستم بعدا مفصل برات میحرفم ،،بااااااااااااااشه؟؟؟؟؟ خدا همه مادرارو بیامرزه...متاسفم گلم خدا مادر شما رو هم بیامرزه..
نسیم-مامان آرتین
14 اردیبهشت 92 8:53
مهربانیت رامرزی نیست یقین دارم فرشته ای قبل از آفرینش قلبت را بوسیده روزتان از امروز تا همیشه مبارک
مامان مهرو
14 اردیبهشت 92 10:52
وای عزیزم چه متون قشنگی زحمت کشیدی خدا نگهدار شما و سونیای قشنگ ما باشه
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
14 اردیبهشت 92 18:16
روحشون شاد ...
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
14 اردیبهشت 92 18:17
عکس های زیبایی گذاشتی واسه این پست ...
رها مامان راستین
15 اردیبهشت 92 10:24
تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش روزت مبارک عزیزم ببخشید دیر شد
مامان زهرا
16 اردیبهشت 92 18:57
تقدیم به شما
مامان زهرا
16 اردیبهشت 92 18:57
سلام عزیزم ممنونم که بهم سر زدی و شرمنده از اینکه نتونستم بهت سر بزنم اخه تهران نبودم و رفته بودم شمال سر خاک مادرم اخه دوست داشتم واسه روز مادر اونجا باشم
مامان سالار
20 اردیبهشت 92 22:59
ممنونم از بازدیدتون منم روز مادرو به شما تبریک میگم
مامان زهرا
21 اردیبهشت 92 5:01
سلام عزیزم من امدم حاضری مو بزنم حاضر
مامان زهرا
26 اردیبهشت 92 17:48
عزیزم بیا برای تمام مادران بهشتی فاتحه ای قراءت کنیم ...